vegetarische wrap falafel
Voeding & Foodhacks
Mike
Voeding & Foodhacks
02/08/2022
2 min
0

Vegetarische wrap met falafel en home made knoflooksaus

02/08/2022
2 min
0

Wraps zijn in mijn ogen echt een heel makkelijk tussendoortje. Ze zijn namelijk snel te maken en je kunt er echt van alles op doen. Zo waren de voorgaande wraps bijvoorbeeld met vlees en vis. De wrap die hieronder volgt, is dan weer vegetarisch. Deze vegetarische wrap bevat namelijk onder andere falafel en deze home made knoflooksaus. Verder is deze wrap ook rijk aan groente. Bij vegetarisch denkt men wel eens dat het lastiger is om voldoende eiwitten binnen te krijgen, terwijl dit eigenlijk niet het geval is. Er zijn tal van opties beschikbaar als eiwitbron voor in je vegetarische gerechten. Je hoeft alleen maar te weten welke dat zijn. Falafel is zo'n optie als eiwitbron. Het bestaat namelijk vooral uit kikkererwten en is daardoor ook nog eens rijk aan vezels.

Deze vegetarische wrap met falafel vergt wel wat meer bereidingstijd. Daarom vind ik dit gerecht meer geschikt als bijvoorbeeld avondeten zodat je er meer kunt eten. Wanneer je wat restjes overhoudt, kun je dat eventueel gebruiken voor de volgende dag als gezonde snack. Dan volgt hieronder hoe je deze vegetarische wraps kunt bereiden.

Voedingswaarde

Hieronder is de voedingswaarde per wrap te vinden.

NutriëntPer wrap
Kcal:389 kcal
Eiwitten:12 gr
Koolhydraten:48 gr
waarvan suikers:4 gr
Vetten:15 gr
waarvan verzadigd:2 gr
enkelvoudig onverzadigd:1 gr
meervoudig onverzadigd:1 gr
Vezels:9 gr
Zout:1,3 gr

Hoe maak je deze vegetarische wrap met falafel?

Het maken van deze wraps met falafel is heel makkelijk. Het enige wat je eigenlijk ervoor hoeft te bakken zijn de falafel balletjes en de rest kun je koud serveren. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om de volkoren wraps van tevoren nog even op te warmen in bijvoorbeeld een oven, maar dat is geheel optioneel. Dan is hieronder te vinden hoe je deze vegetarische wraps met falafel maakt.

Stap 1: Maak je eigen heerlijke knoflooksaus aan de hand van dit recept. Om tijd te besparen in de avond is het ook mogelijk om de knoflooksaus van tevoren bijvoorbeeld in de middag al te maken.

Stap 2: Pak de falafel balletjes erbij. Vervolgens bak je deze volgens de beschrijving op de verpakking.

Stap 3: Terwijl je de falafel balletjes bakt, pak je de groenten erbij. Nu snijd je de komkommer in blokjes en wanneer je een hele peen of wortel hebt, snijd je dit in kleine reepjes julienne. Het is ook mogelijk om kant en klare peen julienne te kopen.

Stap 4: Wanneer de falafel balletjes gaar zijn, is het tijd om de wrap te bouwen. Leg een volkoren wrap neer op een bord en bestrooi dit vervolgens met de ijsbergsla, julienne gesneden wortel en blokjes komkommer. Doe er daarna de falafel balletjes op en voeg als laatste je home made knoflooksaus toe. Daarna is het tijd om de wrap op te rollen en op te eten!

And it’s a wrap!

De vegetarische wrap met falafel is een uitstekende keuze voor een gezond diner. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om deze wraps in de avond te bereiden om ze dan de volgende dag mee te nemen naar school/werk als meal prep. Zo heb je ook overdag toegang tot gezonde voeding. Heb jij dit gerecht geprobeerd? Laat het even weten wat je ervan vond!

  Tip: Deze vegetarische wraps met falafel zijn natuurlijk al een gezonde keuze, maar omdat de knoflooksaus mayonaise en zuivel bevat zijn ze niet geheel vega. Wanneer je dit wel volledig vega wilt hebben vervang je de zuivel en mayonaise voor plantaardige kwark.

Reacties
Categorieën